مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 17:402023-12-11سياسي

ستاد بحران و بلایی به نام «کرم برگ خوار پاییزه» در باشت


ستاد بحران شهرستان باشت در خصوص کرم برگ خوار پاییزه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از باشت، جلسه ستاد بحران شهرستان باشت در خصوص کرم برگ خوار پاییزه در سالن جلسات فرمانداری با حضور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اداری، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

محمد انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت در این جلسه اظهار داشت: با توجه به این آفت که پلی فاژ یا همه چیز خوار است و حدود 350 میزبان دارد و قطعا هر میزبانی در شهرستان باشد این آفت می تواند به آن حمله کند.

محمد انصاری ادامه داد: با توجه به اینکه این آفت در استان فارس و خوزستان نیز مشاهده شده و شیوع پیدا کرده با توجه به همجواری ما با این دو استان احتمال یوع این آفت در شهرستان باشت نیز هست ما اولین جلسه بحران شهرستان را تشکیل دادیم که با ردیابی یا پایش زمین های کشاورزی و منابع ملی توانیم این آفت را ردیابی کنیم و گزارشات نهایی را به سازمان و ستاد بحرانی استانداری ارسال کنیم.

وی تصریح کرد: شهرستان باشت حدود 105 هزار هکتار عرصه ملی و زراعی دارد از این مقدار حدود 20 هزار هکتار زمین های زراعی و باغات این شهرستان است که روزانه توسط 20 کارشناس پهنه جهاد کشاورزی و 35 نیروی بسیج نظام مهندسی کشاورزی پایش و بررسی می شوند تا این آفت در شهرستان ما مشاهده نشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاد بحران و بلایی به نام «کرم برگ خوار پاییزه» در باشت

ستاد بحران و بلایی به نام «کرم برگ خوار پاییزه» در باشت