مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 10:472023-11-25بين الملل

سازمان ملل: بمباران های اسراییل غزه را در شاخص های توسعه چند دهه به عقب برد


گزارش نهادهای سازمان ملل و جامعه بین المللی حاکی است که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاخص های توسعه را چند دهه به عقب برده و نرخ بیکاری را در این منطقه به 100 درصد رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، بر اساس گزارش برنامه جهانی غذای سازمان ملل، پس از گذشت قریب به 50 روز بمباران بی رویه نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، اقتصاد غزه در وضعیت نزولی قرار گرفته است و جنگ، شاخص های توسعه در این منطقه محاصره شده را به چند دهه قبل بازگرداند.

حتی قبل از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توانایی اکثر مردم این منطقه برای به دست آوردن مواد غذایی با قیمت های مناسب محدود بود و آنها از ناامنی غذایی رنج می بردند، اما وضعیت کنونی به شدت غم انگیز شده است، به ویژه که حدود 80 درصد از ساکنان غزه به نوعی از کمک های بین المللی وابسته هستند.

پایگاه خبری اقتصادی CNBC به نقل از مارکو بابیچ، شریک و استراتژیست ارشد گروه کلاک تاور (برج ساعت)، گفت: تنها چیزی که اکنون در غزه باقی مانده کمک های خارجی است.

وی افزود: اقتصاد غزه به شکل 100 درصدی به دو منبع درآمد وابسته است که اولی کمک های خارجی و دیگری دسترسی به بازار کار در سرزمین های اشغالی است که این مورد دوم از  زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی  تا زمان نا معلومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: بمباران های اسراییل غزه را در شاخص های توسعه چند دهه به عقب برد

سازمان ملل: بمباران های اسراییل غزه را در شاخص های توسعه چند دهه به عقب برد