مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 15:102023-12-11پزشكي

65 تا 80 درصد از دیابتی ها در اثر بیماری های قلبی می میرند


رییس گروه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: علت اصلی مرگ ومیر در بیماران دیابتی بیماری های قلبی است، - ایسنا/همدان رییس گروه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: علت اصلی مرگ ومیر در بیماران دیابتی بیماری های قلبی است، در واقع 65 تا 80 درصد از دیابتی ها در اثر بیماری های قلبی می میرند.

دکتر راضیه سادات میرمعینی با بیان اینکه بیماری دیابت یک نوع بیماری غیرواگیر و بسیار شایع است، افزود: این بیماری به سه دسته مهم دیابت نوع یک، نوع دو و بارداری تقسیم می شود.

وی اظهار کرد: در دیابت نوع یک به علت تخریب سلول های بتای پانکراس توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می رود، این نوع از دیابت می تواند ناشی از یک بیماری خودایمنی باشد و به علت نبود انسولین در بدن فرد مبتلا نیاز حتمی به تزریق انسولین وجود دارد.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر علوم پزشکی همدان بیان کرد: انسولین کلیدی است که قفل در سلول ها را به روی قند باز کرده و باعث ورود قند به درون سلول ها و تولید انرژی می شود.

میرمعینی با بیان اینکه زمانی که انسولین پانکراس وجود نداشته باشد قندخون بالا رفته و علائم دیابت ظاهری می شود، اضافه کرد: در این راستا می توان به علائمی همچو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 تا 80 درصد از دیابتی ها در اثر بیماری های قلبی می میرند

65 تا 80 درصد از دیابتی ها در اثر بیماری های قلبی می میرند