مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:352023-11-26فرهنگي

انتشار یک کتاب جدید از دکتر حبیب الله محمودیان


در کتاب «باستان شناسی و هنر دوران ماد و هخامنشی» اثر دکتر حبیب الله محمودیان بخشی از یافته های حاصل از پژوهش های باستان شناسی کشور در دوران تاریخی (ماد و هخامنشی) تبیین شده است.

- ایسنا/ایلام در کتاب باستان شناسی و هنر دوران ماد و هخامنشی اثر دکتر حبیب الله محمودیان بخشی از یافته های حاصل از پژوهش های باستان شناسی کشور در دوران تاریخی (ماد و هخامنشی) تبیین شده است.

حبیب الله محمودیان ، مؤلف و باستان شناس پیشکسوت ایلامی در گفت وگو با ایسنا، درباره این کتاب، اظهار کرد: فلات ایران به دلیل شرایط و موقعیت مطلوب جغرافیایی و قرارگرفتن در منطقه معتدل شمالی، از دیرباز سکونتگاه انسان ها و مهد تمدن و فرهنگ بشریت بوده و دره های کوهستانی، دشت های میانکوهی، غارهای طبیعی، جنگل های انبوه، دامنه ها، جلگه های حاصلخیز و رودهای مهم و حواشی معتدل دریاها موجب شده تا شرایط مساعد و مناسب برای استقرار و زندگی انسان ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات و کاوش های باستان شناسی نشان می دهد، ایران جایگاه مهمی در تاریخ و تمدن گذشته بشری داشته و بسیاری از مکان ها و محوطه های باستانی کشور مورد بررسی وکاوش های علمی قرار نگرفته است، تصریح کرد: از این نظر تلاش در این عرصه باید به صورتی همه جانبه و فراگیر گسترش یابد، بدیهی است با برنامه ریزی های متکی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار یک کتاب جدید از دکتر حبیب الله محمودیان

انتشار یک کتاب جدید از دکتر حبیب الله محمودیان