مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 12:152023-12-16اقتصادي

پهنه جدید ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید


معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با شناسایی 27 پهنه امیدبخش جدید در حوزه ذخایر معدنی استان کردستان، میزان ذخایر معدنی استان به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

- مهدی سیفی باغی خانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: شناسایی محدوده های امیدبخش معدنی در کردستان دستاورد ارزشمندی در راستای به فعالیت رساندن ظرفیت معدنی این استان است و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر 58 درصد از سطح استان به عبارتی 12 هزار و 700 کیلومتر مربع پهنه بندی و زیر اکتشافات نوین معدنی و زمین شناسی قرار گرفته است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به پرواز ژئو فیزیک انجام گرفته 58 درصد زمین ها در چهار پهنه دیواندره، سقز، قروه و بیجار در قالب 40 محدوده برای بحث تعیین تکلیف و جذب سرمایه گذار به ایمیدرو داده می شود.

سیفی باغی خانی ادامه داد: همچنین با اکتشافات انجام شده 7 محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، 6 محدوده در پهنه بیجار و 14 محدوده طلا و سنگ آهن در پهنه قروه شناسایی شده است.

وی یادآور شد: در مجموع تا پیش از این 600 میلیون تن ذخیره قطعی انواع مواد معدنی در کردستان را داشتیم که با توجه به اکتشافات صورت گرفته، اکنون ذخایر معدنی ما ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهنه جدید ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید

پهنه جدید ذخایر معدنی کردستان به یک میلیون تن رسید