مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 10:352023-11-29سياسي

50 درصد از پرونده های صلح یاران کردستان منجر به سازش شده است


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت : 50 درصد از پرونده های ارجاع شده به صلح یاران در سال جاری به صلح و سازش منجر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، صبح امروز با حضور بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از 16 نفر از صلح یاران فعال شهرستان سنندج در محل دفتر معاونت توسعه حل اختلاف استان تجلیل شد.

  اسدی در این مراسم اظهار داشت: در سند تحول و تعالی قوه قضاییه، ایجاد و ترویج صلح و سازش، حل و فصل اختلافات از طریق شوراهای حل اختلاف مورد توجه ویژه قرار گرفته و بر حل و فصل دعاوی از طریق جایگزین های قضایی تاکید شده است.

  معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: با تصویب قانون شوراهای حل اختلاف در شهریورماه سال جاری، شوراهای حل اختلاف صرفا رسالت صلح و سازش را بر عهده دارند.

  اسدی اذعان کرد: در معاونت توسعه حل اختلاف فنون تخصصی صلح و سازش به صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف آموزش داده می شود و در این راستا از ماموستاها، ریش سفیدان و متنفذین استفاده خواهد شد.

  وی اضافه کرد: صلح و سازش در میان اصحاب دعوی سبب ریشه کن شدن اختلافات می شود و باید در جامعه فرهنگ عذرخواهی، عذرپذیری، مذاکره و .

نهادینه شود و این وظیفه مهم بر عهده صلح یاران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد از پرونده های صلح یاران کردستان منجر به سازش شده است

50 درصد از پرونده های صلح یاران کردستان منجر به سازش شده است