مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 05:202023-12-17دانش

ساخت دستگاه پرتودهی فرآورده های خونی پژوهشگاه علوم هسته ای به فاز بالینی رسید


رییس پژوهشکده کاربرد پرتوها در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای با اشاره به فرآیند طراحی و ساخت دستگاه پرتودهی فرآورده های خونی، گفت: این دستگاه در این پژوهشکده به تولید رسید و با تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد، - رییس پژوهشکده کاربرد پرتوها در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای با اشاره به فرآیند طراحی و ساخت دستگاه پرتودهی فرآورده های خونی، گفت: این دستگاه در این پژوهشکده به تولید رسید و با تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد، این دستگاه وارد فاز اجرای بالینی می شود.

دکتر کاشیان در گفت وگو با ایسنا گفت: چند سال قبل درخواستی از سازمان انتقال خون مبنی بر نیاز آنها به سیستم های پرتودهنده خون به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ارائه شده بود.

شرکت های عمده تولیدکننده سیستم های پرتودهی خون عمدتا از کشور کانادا و آلمان هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین مشکلات ناشی از اعمال تحریم ها علیه کشور، ورود این سیستم ها به کشور با چالش های زیادی مواجه شده بود؛ از این رو سازمان انتقال خون به دنبال مسیری برای تولید این دستگاه ها در داخل کشور بود.

کاشیان با بیان اینکه ارائه این نیاز منجر به همکاری با پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای شد، اظهار کرد: بر این اساس در قالب تفاهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه پرتودهی فرآورده های خونی پژوهشگاه علوم هسته ای به فاز بالینی رسید

ساخت دستگاه پرتودهی فرآورده های خونی پژوهشگاه علوم هسته ای به فاز بالینی رسید