مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 20:302023-12-13اقتصادي

وزارت صمت به دنبال اصلاح نظام قیمت گذاری دستوری است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «عباس علی آبادی» در مورد نسل جدید دانشگاه ها گفت: دانشگاه های نسل جدید به دنبال حل مساله هستند و شرکت های دانش بنیان در ارتباط با آن ها به دنبال تصویر آینده هستند.

- وزیر صمت از اصلاح نظام قیمت گذاری دستوری و جایگزینی راهبری تولید و تجارت به جای تصدی گری خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس علی آبادی در مورد نسل جدید دانشگاه ها گفت: دانشگاه های نسل جدید به دنبال حل مساله هستند و شرکت های دانش بنیان در ارتباط با آن ها به دنبال تصویر آینده هستند.

وی با بیان اینکه مسیر دستیابی به این آینده از حل مسائل عبور می کند، ادامه داد: ایجاد مراکز داده و اطلاعات قوی، سیستم های تحلیل داده، توسعه هوش مصنوعی و استفاده از اَبَر داده ها برای توسعه کشور الزامی است.

وزیر صمت با بیان اینکه دستیابی مناسب به پایگاه های اطلاعاتی می تواند سرعت توسعه دانش و فناوری را چند برابر کند، خاطرنشان کرد: البته توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی و تحقیقاتی نیز می تواند کمبود منابع اطلاعاتی در برخی بخش ها را جبران کند.

وی، تولید صادرات محور و گذار از مونتاژ / واردات به نوآوری و خلق محصولات جدید، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری (رتبه بندی شرکت ها، شاخص سازی، ارزیابی)، کاهش ارزبری و عدم خام فروشی (ارزش افزوده پایین)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت صمت به دنبال اصلاح نظام قیمت گذاری دستوری است

وزارت صمت به دنبال اصلاح نظام قیمت گذاری دستوری است