مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-19حوادث

نگهداری و استفاده از فلزیاب چه مجازاتی دارد؟


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب، جرم است.

- ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب، جرم است.

باقر صفرزاده امروز (سه شنبه، 28 آذر ماه) اظهار کرد: براساس ماده واحده قانون مصوب 1379 هرگونه ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ، حمل و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون گرفتن مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی جرم است.

او گفت: به دلیل اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، در غیر این صورت، آن دستگاه غیرمجاز شناخته می شود.

صفرزاده ادامه داد: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به قصد کشف اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده 562 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود.

او گفت: براساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری و استفاده از فلزیاب چه مجازاتی دارد؟

نگهداری و استفاده از فلزیاب چه مجازاتی دارد؟