مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 15:252023-11-23پزشكي

سهم بیشتر زنان در ابتلا به یک بیماری مقاربتی/ نشانه های ابتلا به بیماری چیست؟


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان دچار تبخال تناسلی می شوند، به مادران باردار توصیه کرد در صورت ابتلا به این ویروس حتما پزشک خود را مطلع کنند تا از انتقال بیماری به نوزاد جلوگیری شود.

- متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان دچار تبخال تناسلی می شوند، به مادران باردار توصیه کرد در صورت ابتلا به این ویروس حتما پزشک خود را مطلع کنند تا از انتقال بیماری به نوزاد جلوگیری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر زهرا ناییجی درباره تبخال تناسلی و دلایل ابتلا و درمان آن توضیحاتی داد و اظهار کرد: تبخال تناسلی عفونتی شایع و مقاربتی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می شود.

وی افزود: تماس جنسی اولین راه انتقال این ویروس از فرد آلوده به فردی دیگر است.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه پس از عفونت اولیه، ویروس در بدن شما پنهان می ماند و ممکن است چندین بار در سال فعال شود ضمن اینکه این بیماری می تواند منجر به درد، خارش و زخم در ناحیه تناسلی شود.

او با تاکید بر اینکه گاهی برخی از افراد هیچ علامتی از این بیماری ندارند، خاطرنشان کرد: در صورت ابتلا به عفونت، حتی اگر زخمی را مشاهده نکردید باز هم قابلیت انتقال به دیگران وجود خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم بیشتر زنان در ابتلا به یک بیماری مقاربتی/ نشانه های ابتلا به بیماری چیست؟

سهم بیشتر زنان در ابتلا به یک بیماری مقاربتی/ نشانه های ابتلا به بیماری چیست؟