مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 12:352023-12-21فرهنگي

حماسه یا ادبیات حماسی چیست + معرفی انواع حماسه


عبارت حماسه در زبان فارسی در جایگاهی به کار می رود که یک اتفاق یا داستان مهم خلق شده باشد، حماسه به معنای شجاعت است و معمولا در کتاب های ادبی در وصف پهلوانان و سرداران جنگ به کار می رود.

- در این مطلب با کلمه ادبیات حماسی آشنا می شویم، ابتدا بررسی می کنیم که حماسه چیست و چه نقش و جایگاهی در ادبیات فارسی دارد و با ذکر مثال با انواع حماسه آشنا می شویم.

معرفی حماسه و انواع ادبیات حماسی عبارت "حماسه" در زبان فارسی در جایگاهی به کار می رود که یک اتفاق یا داستان مهم خلق شده باشد، حماسه به معنای شجاعت است و معمولا در کتاب های ادبی در وصف پهلوانان و سرداران جنگ به کار می رود.

یکی از مهمترین داستان های حماسی که در حدود 1000 سال پیش خلق شده در کتاب شاهنامه فردوسی توسط فردوسی که یکی از بزرگترین و پرآوازه ترین شاعران ادبیات کهن پارسی است نوشته شده است.

ادبیات شعر حماسی را می توان مختص ایرانیان نامید، در زمان های قدیم شعر حماسی در میان اعراب جایگاهی نداشت و اشعار حماسی بینش های اخلاقی را بر اساس خرد و آگاهی وصف می کردند که در آن زمان در میان اشعار غنایی که مورد استفاده اعراب قرار می گرفت نقشی کمرنگ داشت، خیلی از تحلیل گران معتقد هستند ادبیات حماسی در دوران قبل از اسلام در ایران بوده و آن زمان اعراب آشنایی با این سبک از ادبیات نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حماسه یا ادبیات حماسی چیست + معرفی انواع حماسه

حماسه یا ادبیات حماسی چیست + معرفی انواع حماسه