مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 12:552023-11-22بين الملل

سیاست اردوغان در جنگ غزه نمایشی برای مصرف داخلی!


روز گذشته داوود اغلو در یک سخنرانی تند علیه اردوغان با صراحت اعلام کرد: «عدم توقف صادرات ترکیه به اسراییل، یعنی سوخت جنگنده های اسراییل و غذای سربازان این رژیم از سوی ما (ترکیه) فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ بلافاصله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در7 اکتبر، آنکارا دیپلماسی شدیدی را در پیش گرفت تا طرفین را به تنش زدایی و جلوگیری از یک رویارویی گسترده تر سوق دهد و با استفاده از لفاظی متعادل، هر دو طرف را به خویشتنداری دعوت کرد.

اما بمباران اسراییل بخش های گسترده ای از غزه را به ویرانه تبدیل و حماس در پاسخ به شلیک موشک به سمت سرزمین های اشغالی ادامه داد.

مقامات ترکیه همچنین اعلام کردند که آماده میانجیگری بین طرفین برای کاهش تنش در جهت راه حل دو کشوری بر اساس مرزهای 1967 هستند.

بنا بر گزارش ها، دولت ترکیه از رهبران کلیدی حماس، از جمله اسماعیل هنیه، خواست تا کشور را ترک کنند، اما دستگاه دیپلماسی آنکارا این موضوع را رد کرد؛ چراکه با واکنش جریان های داخلی حامی حماس در ترکیه روبرو شد.

با گسترش کارزار نظامی اسراییل، ترکیه به شدت از آن انتقاد کرده است.

مقامات ترکیه با انعکاس افکار عمومی غالب، این کمپین را بسیار نامتناسب و خارج از محدوده پاسخ موجه به عملیات 7 اکتبر می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست اردوغان در جنگ غزه نمایشی برای مصرف داخلی!

سیاست اردوغان در جنگ غزه نمایشی برای مصرف داخلی!