مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-11سياسي

جای خالی رشته های توسعه دریامحور در دانشگاه های کشور


رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به جای خالی رشته های توسعه دریامحور در دانشگاه های کشور، گفت: موضوعات توسعه دریا محور در ساختار آموزش عالی کشور فراموش شده است؛ - رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به جای خالی رشته های توسعه دریامحور در دانشگاه های کشور، گفت: موضوعات توسعه دریا محور در ساختار آموزش عالی کشور فراموش شده است؛ در حالی که یکی از المان های توسعه حکمرانی دریا محور توجه به این موارد است و ما باید موتور تولید دانش دریامحور داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی زمانیان در همایش ملی توسعه سواحل مکران با تاکید بر اقتصاد دریا محور که امروز در دانشگاه امام صادق(ع) در حال برگزاری است، تاکید کرد: وقتی از توسعه زیست بوم یا اکوسیستم دریا صحبت می کنیم به این معنی است که ما باید در کشور یک ساختار توسعه دریا محوری داشته باشیم که این مولفه ها یک سری ویژگی هایی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کشوری که قرار است اقتصاد دریا پایه داشته باشد باید در رشته های دانشگاهی به ویژه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری میان رشته هایی دریایی را جز اولویت های جدی انتخاب خود قرار دهد.

امروز در وزارت علوم و شورای گسرش آموزش عالی اگر بگردیم فارغ التحصیل رشته دیپلماسی دریا محور مشاهده نخواهیم کرد یا در گرایش های رش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی رشته های توسعه دریامحور در دانشگاه های کشور

جای خالی رشته های توسعه دریامحور در دانشگاه های کشور