مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 09:102023-11-26پزشكي

امید تازه برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان در افراد مسن


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور به فرمولاسیون نانو مکمل های کلسیم دست یافتند که به گفته آنها این نانو دارو امید تازه ای برای افراد مسن است که در صورت زمین خوردن، - گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور به فرمولاسیون نانو مکمل های کلسیم دست یافتند که به گفته آنها این نانو دارو امید تازه ای برای افراد مسن است که در صورت زمین خوردن، استخوان آنها دچار شکستگی نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرهاد بخشی، مدیر عامل این شرکت فناور یکی از پلتفرم های تولید نانودارو را استفاده از فناوری لیپوزمال دانست و گفت: در این فناوری دارو در داخل لیپوزم قرار می گیرد و در این فرمولاسیون، زمانی که دارو وارد معده می شود، بدون این که بدن به دارو حمله کند، دارو وارد روده شده و در آنجا باز می شود.

وی یکی از نمونه های بارز کاربرد این فناوری را در آهن ذکر کرد و یادآور شد: استفاده از آهن برای برخی افراد موجب بروز مشکلات گوارشی می شود، ولی در فرمولاسیون لیپوزمال این مسائل مرتفع می شود.

این دانش آموخته رشته دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر افزود: ما در کسب و کار خودمان ابتدا در بخش کلسیم ورود کردیم؛ چرا که پوکی استخوان یک مشکل رایج در کشور است، به گونه ای که براساس آمارها بیش از یک سوم از بانوان دچار مشکل پوکی استخوان هستند و این رقم در مردان 20 درصد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید تازه برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان در افراد مسن

امید تازه برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان در افراد مسن