مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 15:362023-12-19سياسي

جلیلی: تمدن غرب شهادت هزاران زن و کودک غزه ای را نمونه درخشان دموکراسی دنیا می داند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با عنوان طلوع یا غروب آرمان ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به بحث آرمان در اندیشه های سیاسی و نگاه افراد به مفهوم آرمانشهر، مدینه فاضله و اوتوپیا پرداخت و اظهار کرد: بحث آرمان از دیرباز در اندیشه های سیاسی مطرح بوده و در طول تاریخ هم نظریه پردازان بر اساس مبناهای فکری خود، دیگاه ها و نگاه های مختلفی در خصوص آرمانشهر و مدینه فاضله مطرح کردند.

چه چیزی آرمان شهر ما را تشکیل می دهد؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه امروز ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن اندیشه هایی وجود دارد و تحولاتی در حال شکل گیری است، تصریح کرد: در حال حاضر این سئوال مطرح می شود که چه چیزی آرمان شهر ما را تشکیل می دهد؟ ابتدا باید تکلیف خود را با برخی موضوعات روشن کنیم و آن وقت نگاه فرد نسبت به آرمانشهر بر اساس نگاه خود به انسان، هستی، علم و دانش و معرفت روشن می شود و هر کس نگاه مختلفی به آرمانشهر دارد.

وی خاطر نشان کرد: در قرن گذشته، اندیشه مارکسیستی آمد و چند دهه نیز بخش عمده ای از دنیا به این آرمانشهر مشغول شدند و در ادامه  اندیشه ها و نگاه های دیگری چون اندیشه دکارت، تمدن غرب را شکل داد و امروز این تمدن، مناسبات ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلیلی: تمدن غرب شهادت هزاران زن و کودک غزه ای را نمونه درخشان دموکراسی دنیا می داند

جلیلی: تمدن غرب شهادت هزاران زن و کودک غزه ای را نمونه درخشان دموکراسی دنیا می داند