مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-07اقتصادي

دیدار وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با مخبر


معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اراده جدی مسئولین جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری های اقتصادی گفت: ایران و چین می توانند با سرمایه گذاری و تولید مشترک، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر محمد مخبر در دیدار لیو جیان چائو وزیر بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با اشاره به حضور و فعالیت شرکت های چینی در ایران اظهار داشت: ایران آمادگی دارد بستر فعالیت و سرمایه گذاری هرچه بیشتر را فراهم و زمینه توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور را مهیا کند.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری ظرفیت های گسترده کشورمان نظیر منابع نفت و گاز، وجود معادن بزرگ و موقعیت جغرافیایی استثنایی برای توسعه ترانزیت خاطر نشان کرد: عملیاتی کردن موافقت نامه همکاری های 25 ساله ایران و چین می تواند زمینه مناسبی را برای تامین منافع دو کشور با بهره برداری از این ظرفیت ها فراهم آورد.

وی با اشاره به ذخایر نفت و گاز و میعانات قابل استحصال در ایران افزود: مجموع این میزان ذخایر در دنیا اول است که این موضوع ظرفیت و فرصت بزرگی برای سرمایه گذاری مشترک میان ایران و چین به شمار می رود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نقش و اثرگذاری حزب کمونیست چین در امور این کشور و نیز مسائل بین المللی اظهار امیدواری کرد شاهد پیگیری جدی و اجرای توافقات میان دو کشور باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با مخبر

دیدار وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با مخبر