مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 12:552023-12-10سياسي

حاجی دلیگانی: آموزش و پرورش حذف شرط سنی آزمون دانشگاه فرهنگیان را اعمال نمی کند


نماینده شاهین شهر در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری خطاب به رییس مجلس، خواستار حذف شرط سنی آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان شد و گفت: آموزش و پرورش رای دیوان عدالت اداری در این زمینه را اعمال نمی کند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 19 آذرماه  با استناد به اصل 71 قانون اساسی در اخطاری گفت: دیوان عدالت اداری یک رأیی را صادر کرده است که بر اساس آن شرط سنی برای افرادی که در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان شرکت می کنند، حذف شود.

وی افزود: دولت قبل از سال 91 الی 92 محدودیتی را در این زمینه قرار داد که سالیانه تنها سه هزار و 500 نفر می توانستند در آزمون ورودی به این دانشگاه شرکت کنند که وضعیت کنونی حاصل این اقدام است اما در شرایطی که دولت فعلی سهمیه این دانشگاه را افزایش داد؛  جوانانی سال ها پشت آزمون ماندند و نتوانستند در آن شرکت کنند باید با این رأی دیوان تعیین تکلیف شوند.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به رغم اینکه دیوان عدالت اداری رأی بر این داد که تعیین شرط سنی توسط آموزش و پرورش برای شرکت در این آزمون خلاف است و باید لغو شود اما وزارت آموزش و پرورش این رأی را اعمال نکرد که باعث ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجی دلیگانی: آموزش و پرورش حذف شرط سنی آزمون دانشگاه فرهنگیان را اعمال نمی کند

حاجی دلیگانی: آموزش و پرورش حذف شرط سنی آزمون دانشگاه فرهنگیان را اعمال نمی کند