مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 13:252023-12-12اقتصادي

نوسازی مسکن به 170 هزار واحد رسید/ رشد 8 برابری نسبت به گذشته


شاهد افزایش سرعت نوسازی هستیم، به طوری که از متوسط سالانه 10 هزار واحد در دهه گذشته، نوسازی در دو سال اخیر به 170 هزار واحد رسیده است.

- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شاهد افزایش سرعت نوسازی هستیم، به طوری که از متوسط سالانه 10 هزار واحد در دهه گذشته، نوسازی در دو سال اخیر به 170 هزار واحد رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد آیینی اظهار کرد: پایش عملکرد استان ها در نوسازی بافت فرسوده در تمامی استان انجام شده و هم اکنون با مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، عملکرد بیشتر استان ها در اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده بهبود یافته است.

وی افزود: در 57 شهر بسته تشویقی بومی شده بازآفرینی شهری مصوب در حال اجراست که سبب رشد در صدور پروانه ساختمانی شده است.

هم اکنون نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده از مرز 168 هزار واحد عبور کرده است که امیدواریم به زودی این رقم تا پایان سال جاری به 200 هزار واحد برسد که در این ارتباط همکاری شهرداری ها باید تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس آمار، حدود 2 میلیون و 700 هزار بنای ناپایدار در محدوده بافت های ناکارآمد وجود دارد که 10 میلیون نفر در این بناها ساکن هستند، افزود: در صورت بی توجهی به این موضوع در صورت وقوع زلزله شاهد بم دیگری خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسازی مسکن به 170 هزار واحد رسید/ رشد 8 برابری نسبت به گذشته

نوسازی مسکن به 170 هزار واحد رسید/ رشد 8 برابری نسبت به گذشته