مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 15:322023-12-06بين الملل

«میراث سمی» مستندی درباره بایکوت فاجعه ای مرگبارتر از چرنوبیل


علیرضا حسنی می گوید که امیدوار است تا مستند «میراث سمی» بتواند مقدمه ای را فراهم کند تا بالاخره انتظار 40 ساله برای بازماندگان فاجعه بوپال به پایان برسد و قربانیان غرامت خود را از شرکت آمریکایی دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مستند میراث سمی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا حسنی که در مرکز مستند سوره آماده نمایش شده، ماجرای ظهور بزرگترین شرکت تولیدکننده آفت کش در هند و فاجعه آن را روایت می کند.

سوژه بررسی شده در این مستند منجر به مرگبارترین فاجعه صنعتی تاریخ و کشته شدن بیش از 25 هزار نفر از مردم شهر بوپال در کشور هند شده است.

میراث سمی ، در حقیقت روایتی از تلاش بازماندگان برای رسیدن به حقیقت، غرامت و پاکسازی مناطق آلوده شده در پیچ و خم عدالت است.

  این مستند با مقایسه میان دو فاجعه بزرگ صنعتی، میزان توجهات بین المللی به دو حادثه نیروگاه هسته ای چرنوبیل و نشت گاز سمی در شرکت آمریکایی یونیون کارباید در شهر بوپال هند را مورد بررسی قرار داده است.

علیرضا حسنی نویسنده مستند میراث سمی که 13 آذر روی آنتن شبکه مستند سیما رفت، در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه از یکی از دغدغه های اصلی اش این بوده که بتواند ابعاد ناگفته پرونده های خاص کشورهای توسعه یافته را روایت کند، گفت: هدفم از این کار شناساندن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میراث سمی» مستندی درباره بایکوت فاجعه ای مرگبارتر از چرنوبیل

«میراث سمی» مستندی درباره بایکوت فاجعه ای مرگبارتر از چرنوبیل