مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 13:502023-11-25پزشكي

عملیات موفق برای نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی کمیاب O بمبیی در نیکشهر


مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: گروه خون O بمبیی یک گروه خونی بسیار کمیاب و نادر است که شیوع آن 4 در 1 میلیون نفر است و تفاوت آن با سایر افراد با گروه خونی o این است که باید به این بیماران فقط از خون اهداکننده با گروه o بمبیی تزریق کرد.

- عملیات موفق برای نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی کمیاب " O بمبیی" در نیکشهر ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: گروه خون O بمبیی یک گروه خونی بسیار کمیاب و نادر است که شیوع آن 4 در 1 میلیون نفر است و تفاوت آن با سایر افراد با گروه خونی o این است که باید به این بیماران فقط از خون اهداکننده با گروه o بمبیی تزریق کرد.

دکتر صفدری در گفت وگو با ایسنا- افزود: پس از مشخص شدن گروه خونی نادر این بیمار، جستجو در بانک اطلاعاتی گروه های خونی نادر توسط واحد سرولوژی اختصاصی اداره کل انتقال خون استان سیستان بلوچستان شروع شد و اهدا کننده ساکن شهر زهک با این گروه خونی شناسایی و از وی درخواست شد با مراجعه به مرکز اهدای خون شهرستان زابل یک واحد خون اهدا کند.

وی گفت: خون اهدا شده در کوتاه ترین زمان به مرکز استان ارسال شد و پس از انجام فرآیندهای لازم و در سریعترین زمان نیز به بیمارستان نیکشهر منتقل شد تا به بیمار تزریق گردد و خوشبختانه با این اقدام، بیمار با وضعیت بحرانی نجات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات موفق برای نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی کمیاب O بمبیی در نیکشهر

عملیات موفق برای نجات جان یک بیمار دارای گروه خونی کمیاب O بمبیی در نیکشهر