مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-21اقتصادي

افزایش ترانزیت از مرز آبی جنوب سیستان و بلوچستان 285 درصد رشد داشت


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 12 هزار و 314 تن کالا امسال از مرزی آبی چابهار در جنوب این استان به خارج کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با سه هزار و 200 تن رشد 285 درصدی را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، شهرام مبارکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از رشد 67 درصدی تردد در پایانه های مرزی جنوب این استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح های توسعه ای در پایانه های ریمدان و پیشین امسال بیش از 145 هزار و 403 مسافر در این پایانه های مرزی جنوب این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 67 درصدی را نشان می دهد.

مبارکی استقرار و عملیاتی کردن سامانه های جامع حمل و نقل بین المللی و پایش ناوگان حمل و نقل بین المللی، برنامه ریزی و مشارکت جهت تخصیص سوخت به نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ترانزیت از مرز آبی جنوب سیستان و بلوچستان 285 درصد رشد داشت

افزایش ترانزیت از مرز آبی جنوب سیستان و بلوچستان 285 درصد رشد داشت