مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-03بين الملل

چرا صهیونیست ها دوباره جنگ را شروع کردند


در مورد آغاز مجدد جنگ غزه از سوی رژیم صهیونیستی، دو نگاه مختلف وجود دارد.

نگاه اول از سوی تحلیلگرانی ارائه می شود که بنا به قواعد تحلیل سیاسی و روش های متعارف تفسیر وقایع سیاسی می کوشند آغاز مجدد جنگ از سوی رژیم صهیونیستی را مورد تحلیل قراردهند و براساس تئوری هزینه ــ فایده، - در مورد آغاز مجدد جنگ غزه از سوی رژیم صهیونیستی، دو نگاه مختلف وجود دارد.

نگاه اول از سوی تحلیلگرانی ارائه می شود که بنا به قواعد تحلیل سیاسی و روش های متعارف تفسیر وقایع سیاسی می کوشند آغاز مجدد جنگ از سوی رژیم صهیونیستی را مورد تحلیل قراردهند و براساس تئوری هزینه ــ فایده، سود و زیان آغاز جنگ از سوی اسراییل را بررسی کنند و به نتایجی برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جعفر قناد باشی، تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی با این عنوان نوشت: در واقع در تحلیل های سیاسی در شیوه های متعارف آن، کوشش این است که رفتارهای عقلانی مورد بررسی قرار گیرد و در این الگو هر رفتاری را به عنوان نشانه ای برای دستیابی به یک فایده یا رهایی از یک ضرر تفسیر می کنند و از این منظر به وقایع سیاسی می نگرند.

اما نگاه دیگر براساس دیدگاه تحلیلگرانی است که معتقدند در برخی از رفتارهای سیاسی و نظامی، امکان دارد محاسبات عقلانی به کلی کنار زده شود و آنچه ممکن است رفتار یک تصمیم گیرنده را در عرصه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صهیونیست ها دوباره جنگ را شروع کردند

چرا صهیونیست ها دوباره جنگ را شروع کردند