مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-18سياسي

حوزه علمیه خودش را بی نیاز از رشته های علوم پایه نداند


حوزه علمیه امروز باید خود را بی نیاز از رشته های علوم پایه که شامل نجوم، فیزیک و زیست شناسی می شود، نداند بلکه این رشته ها باید در متن علوم حوزوی با نگاه عمیق عقل و سنت علمی اسلامی مطالعه و تحقیق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر سعیدی روشن صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که با محوریت علم، حکمرانی و تمدن اسلامی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم در حال برگزاری است، عنوان کرد: هدف اساسی نظام اسلامی، اداره مطلوب جامعه و دست یابی به جامعه مطلوب است؛ جامعه مطلوب جامعه ای است که بر اساس عقل، عدل معنویت و ارزش های انسانی شکل گرفته باشد.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: ما بر این عقیده هستیم که اسلام در ذات و بنیاد خود، می تواند زاینده و پرورش دهنده چنین جامعه ی مطلوبی باشد.

وی با بیان اینکه علم در مفهوم اسلام به معنای شناخت حقایق نفس الامری است، مطرح کرد: تجربه، تعقل، وحی، شهود و عترت مبادی علم در اسلام هستند که موضوع و متعلق علم در میراث اسلامی، همه واقعیات نفس الامری تلقی می شود؛ همه مراتب هستی همچون غیب و شهود، آغاز و انجام، دنیا و آخرت، جامعه و تاریخ، خودشناسی و خداشناسی از مهمترین متعلقات علم محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه علمیه خودش را بی نیاز از رشته های علوم پایه نداند

حوزه علمیه خودش را بی نیاز از رشته های علوم پایه نداند