مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 17:412023-11-23اقتصادي

توافق نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا ماه آینده در روسیه انجام می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مهدی ضیغمی امروز در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با بیان این که میزان صادرات امسال با صادرات سال گذشته برابر است، اظهار کرد: هر چقدر فضا برای توسعه صادرات غیرنفتی تسهیل شود میزان صادرات نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد کشور به یک فضای تعاملی با کشورها گفت: پیش بینی می شود سال آینده حداقل 10 مورد تجارت ترجیحی و آزاد با کشورهایی که علاقمند به تجارت با ایران هستند داشته باشیم.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تاثیر توافق نامه گروه بریکس در توسعه صادرات افزود: امیدواریم با تمام اقداماتی در حوزه تجارت انجام می شود به همت دولت و بخش خصوصی، صادرات به صورت روزافزون توسعه یابد.

ضیغمی ادامه داد: در سازمان توسعه تجارت تلاش زیادی می کنیم که به عنوان خانه صادرکنندگان صدای فعالان این حوزه باشیم و مسائل مختلف فعالان اقتصادی این حوزه را مرتفع کنیم.

وی با بیان این که در خصوص تعیین نرخ ارز برای حوزه صادرات اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: برای موضوع چند نرخی بودن و تفاوت زیاد نرخ نیمایی با بازار آزاد، یک راهکار با عنوان نرخ توافقی ایجاد کردیم که منابع نرخ توافقی نیز غالبا از صادرکنندگان محصولات غیرنفتی واقعی است و در حال حاضر صادرکنندگان می توانند نرخ توافقی ارز خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا ماه آینده در روسیه انجام می شود

توافق نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا ماه آینده در روسیه انجام می شود