مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 10:552023-12-07اقتصادي

کمک نسل جدید ارتباطات به صنایع دستی


معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه نسل جدید ارتباطات در خدمت صنایع دستی کشور قرار گرفته است، گفت: با وجود شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی دیگر دغدغه عدم توانایی در معرفی صنایع دستی را نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مریم جلالی شامگاه 15 آذرماه 1402 در حاشیه بازدید از کارگاه و فروشگاه صنایع دستی سیسی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین سند توسعه صنایع دستی استان های مختلف کشور هستیم، گفت: توسعه بازار صنایع دستی منوط به ورود بخش خصوصی است و در این صورت می توان امیدوار بود که تسهیل گری دولت کاراست.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه آموزش سنگ بنای رونق اقتصادی صنایع دستی است، اظهار کرد: آموزش صنایع دستی معمولا سینه به سینه منتقل و درون خانواده ها شکل گرفته اما با تغییر ساختار خانواده ها، برخی رشته ها به فراموشی سپرده شده است.

او احیای رشته های صنایع دستی را از سیاست های این وزارت میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: کرمان از نظر ظرفیت صنایع دستی در حوزه دستباف ها سرآمد است.

جلالی افزود: پته کرمان، شهرت جهانی دارد.

منتهی باید از پته محصولات جدید و مورد نیاز خانواده ها را تولید کرد.

او استانداردسازی، بسته بندی و صادرات را زنجیره های ارزش افزوده برشمرد و عنوان کرد: می توانیم صنایع دستی را همچون سایر کالاهای صنعتی به سبد صادراتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک نسل جدید ارتباطات به صنایع دستی

کمک نسل جدید ارتباطات به صنایع دستی