مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 10:152023-12-09اجتماعي

هوای پاکم آرزوست/نفس های سنگین سرخس زیر سایه گرد و غبار


سرخس به عنوان یکی از شهرستان های مرزی کشور، چندین سال است که همچون دیگر مناطق، با معضلی به نام ریز گردها روبه رو است، مهمانان ناخوانده ای که حال دیگر گاه و بیگاه وارد منطقه می شوند و نفس مردمان این دیار را تنگ می کند.

- مردم شهرستان سرخس امسال بسیاری از روزها را در حالی سپری کردند که هوای شهرشان از ورود ریز گردها آلوده شد و این مسئله زندگی را به کامشان بیش از پیش تلخ کرد.

دیر زمانی است؛ دیدن تصویری صاف و شفاف از آسمان شهر سرخس نهایتاً فقط طی چند روز در ماه برای ساکنین منطقه فراهم است و شاخص کیفیت هوا در اکثر روزها برای گروه های حساس، ناسالم است.

35 روز استنشاق هوای خطرناک بارها شدت ریزگردها و توفان، شرایطی بحرانی را در این شهرستان ایجاد کرده به طوری که برای تأمین جان شهروندان در بسیاری از این روزها به دلیل آلودگی هوا، تمامی مراکز آموزشی و ادارات تعطیل و حرکت قطارها نیز لغو شده اند.

رییس اداره هواشناسی سرخس در همین خصوص به ایسنا گفت: سرخس پارسال 36 روز هوای آلوده ناشی از ریزگردها داشت اما از ابتدای امسال تاکنون، میزان هوای آلوده 35 روز بوده و با این رویه تا پایان سال تعداد روزهای آلوده بیشتر خواهد شد.

علی تبریزنیا در پاسخ به این سؤال که با توجه به سرمای هوا در هفته های آینده باز هم با ریزگرد مواجه خواهیم بود یا نه؟ خاطرنشان کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای پاکم آرزوست/نفس های سنگین سرخس زیر سایه گرد و غبار

هوای پاکم آرزوست/نفس های سنگین سرخس زیر سایه گرد و غبار