مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 09:202023-12-02پزشكي

بروز مقاومت میکروبی یکی از تهدیدهای جامعه بشری است


کارشناس دارویی واحد تحقیق و توسعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خطر بروز مقاومت میکروبی یکی از تهدیدهای جامعه بشری به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که مصرف بی رویه داروهای آنتی بیوتیک به عنوان علت اصلی این معضل بزرگ محسوب می شود.

- ایسنا/اصفهان کارشناس دارویی واحد تحقیق و توسعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خطر بروز مقاومت میکروبی یکی از تهدیدهای جامعه بشری به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که مصرف بی رویه داروهای آنتی بیوتیک به عنوان علت اصلی این معضل بزرگ محسوب می شود.

شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا، مهم ترین عوارض سرد شدن هوا به خصوص در پاییز و زمستان است که شهروندان برای درمان آن، اقدام به مصرف انواع آنتی بیوتیک می کنند، اما تغییر یافتن باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها، می تواند تأثیر داروها بر آنها را بی اثر کرده و مقاومت میکروبی ایجاد کند که درمان عفونت ها را بسیار مشکل یا غیرممکن می کند.

سید محمدمهدی امام در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بسیاری از عفونت های میکروبی ساده که زمانی با داروهای آنتی بیوتیک به راحتی قابل درمان بوده اند، امروزه در برابر دسته های دارویی آنتی بیوتیک مقاوم شده و درمان آنها نیازمند رژیم های درمانی شامل چند دسته دارو و صرف زمان و هزینه زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز مقاومت میکروبی یکی از تهدیدهای جامعه بشری است

بروز مقاومت میکروبی یکی از تهدیدهای جامعه بشری است