مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-20سياسي

آقای خالقی/موافقت میراث فرهنگی با تعریض گذر بخشداری!


به رغم مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ازجمله مصوبه مورخ 29 تیرماه 1401 که هرگونه تعریض و تخریب در بافت تاریخی را ممنوع و با آن مغایر دانسته، - رنگ قرمز، بناهای واجد ارزش تاریخی است که بناهای جبهه جنوبی گذر در تعریض قرارگرفته و تخریب می شوند.

ایسنا/اصفهان به رغم مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ازجمله مصوبه مورخ 29 تیرماه 1401 که هرگونه تعریض و تخریب در بافت تاریخی را ممنوع و با آن مغایر دانسته، اما اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان مجوز احداث خیابان بخشداری با عرض 16 متر را صادر کرده تا در کمیسیون ماده 5 استان مراحل نهایی تصویب را بگذراند! این اداره کل و البته وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در حالی با احداث خیابان بخشداری با عرض 16 متر موافقت کرده که اولاً با همه مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تا این تاریخ مغایر است؛ و دوم اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و وزارتخانه مرتبط در 4 سال گذشته به نقض احداث چنین خیابانی با عرض بیش از 12 متر پرداخته بود.

حال چگونه است که این اداره و وزارتخانه در چند روز اخیر به ناگاه مجوز احداث خیابانی با عرض 16 متر و دو طرف تجاری را صادر می کنند؟! آن هم احداث خیابانی که تنها با تخریب بافت تاریخی خمینی شهر در این محدوده امکان پذیر خواهد بود؛ و یا نباید اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای خالقی/موافقت میراث فرهنگی با تعریض گذر بخشداری!

آقای خالقی/موافقت میراث فرهنگی با تعریض گذر بخشداری!