مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-04فرهنگي

برگزاری نخستین رویداد ملی کارآفرینی پته در سیرجان


رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان با ارائه بیش از 100 اثر نمایشگاهی و با حضور 743 هنرمند پته دوز از تاریخ دهم آذرماه آغاز شده و تا 15 همین ماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، محمدعلی ایران نژاد اظهار داشت: ازجمله هنرهایی که با الوان رنگارنگ و طرح های انتزاعی و بی تکرار توانسته جای خود را در میان انواع هنرهای این مرز و بوم نمایان کند، هنر پته دوزی است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه سیرجان افزود : پته هنری که انس و الفت ماندگاری با مردمان شهر سیرجان دارد و سر انگشتان زنان هنرمند این دیار با نقوش برگرفته از محیط طبیعی و تاثیرات فرهنگ و آیین های زندگی خود به ارزش و اعتبار آن صد چندان افزوده اند.

ایران نژاد عنوان کرد: درحال حاضر برای ارج گذاری به هنر پته دوزی در راستای حفظ و انتقال آن به نسل های آینده و از حاشیه به متن درآوردن این هنر، موسسه فرهنگی و هنری معراج اندیشه گل گهر سیرجان بر آن شده است تا با همیاری سایر حوزه های هنری و فرهنگی از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان رویداد ملی کارآفرینی پته را در شهر سیرجان برگزار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس: رویداد ملی کارآفرینی پته سیرجان با ارائه بیش از 100 اثر نمایشگاهی از بین یک هزار و 216 آثار هنری ارسالی به دبیرخانه و در سه بخش اقتصادی (شامل 63 رزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نخستین رویداد ملی کارآفرینی پته در سیرجان

برگزاری نخستین رویداد ملی کارآفرینی پته در سیرجان