مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 18:252023-12-20سياسي

کاردار سوئد به وزارت امور خارجه ایران احضار شد


در پی اقدام دادگاه سوئد علیه «حمید نوری»، «یوران بیالرستد» کاردار سفارت این کشور در تهران روز چهارشنبه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه ایران احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به او ابلاغ شد.

- در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری ، یوران بیالرستد کاردار سفارت این کشور در تهران روز چهارشنبه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه ایران احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به او ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دادگاه تجدیدنظر سوئد روز سه شنبه حکم دادگاه منطقه ای استکهلم درباره حبس ابد حمید نوری به دلیل اتهام های ادعایی نقض قانون بین المللی و قتل را تایید کرد.

حمید نوری، دادیار سابق قوه قضاییه 18 آبان 1398 (نهم نوامبر 2019) به محض ورود به فرودگاه آرلاندا در استکهلم سوئد و تحت اصل صلاحیت قضایی جهانی بازداشت شد.

او به اتهام مشارکت در اعدام مجرمان امنیتی عضو گروهک تروریستی منافقین در تابستان سال 1367 طی جلساتی در دادگاه سوئد محاکمه و در نهایت به حبس ابد محکوم شد.

خانواده و وکلای نوری به حکم صادر شده اعتراض کردند.

وکلای حمید نوری و نیز بسیاری از وکلای بین المللی در اظهارات متعدد روند و اصل دادگاه حمید نوری را متاثر از سیاسی کاری و خارج از قواعد و موازین حقوقی بین المللی و حتی قوانین داخلی سوئد عنوان کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاردار سوئد به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

کاردار سوئد به وزارت امور خارجه ایران احضار شد