مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 08:452023-11-28پزشكي

غربالگری 500 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش ملی بیماری دیابت


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 500 هزار نفر در پویش ملی دیابت غربال می شوند.

- محمد ملک زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به اجرای پویش ملی بیماری دیابت گفت: این پویش از 20 آبان در سراسر کشور آغاز و تا 15 دی ماه غربالگری افراد بالای 18 سال انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شناسایی، مراقبت و درمان مبتلایان به دیابت و فشار خون را از اهداف این پویش ملی دانست و افزود: این طرح در 70 درصد شهرهای بالای 50 هزار و شهرهایی که که طرح پزشک خانواده در آنها اجرا نمی شود و در 100 درصد شهرهای زیر 20 هزار و بالای 20 هزار نفر و روستاها باید اجرا شود .

وی با بیان اینکه 500 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در این پویش ملی غربال می شوند، بیان کرد: پیش بینی می شود با اجرای این طرح 2 میلیون مبتلا به فشار خون یا در معرض ابتلا این بیماری در کشور و 20 هزار مبتلا در استان شناسایی شوند که 50 درصد آنها تحت مراقبت قرار می گیرند.

این مسوول با اشاره به نقش اطلاع رسانی در آگاهی مردم نسبت به بیماری دیابت و فشار خون گفت: پیش بینی می شود در این طرح 10 هزار مبتلا به دیابت شناسایی شوند.

 رییس مرکز بهداشت استان، با بیان اینکه بیماری های قلبی و عروقی عامل 80 درصد مرگ و میرها است، افزود: پرفشاری خون یکی از بیماری های مربوط به قلب و عروق اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 500 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش ملی بیماری دیابت

غربالگری 500 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پویش ملی بیماری دیابت