مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-13اقتصادي

هدف گذاریِ خرید واگن از محل تهاتر نفت و تأمین 1000 واگن مسافری در فاز اول


معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه در توسعه واگن های مسافری، اولویت، استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی است، گفت: در فاز اول 1000 دستگاه واگن مسافری وارد شبکه ریلی خواهد شد که از محل ظرفیت داخل و واردات خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن، امروز چهارشنبه 22 آذر در نشست خبری اظهار داشت: در قانون ماده 12 اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران، کمک هزینه مالی پس از سرمایه گذاری جدید در ناوگان ریلی به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت، انجام شود که به تازگی مجددا شیوه نامه ها و موفقنامه های آن امضا شده و در شرف پرداخت است.

وی بیان کرد: در دنیا به کل قطارهای حومه ای و بین شهری یارانه تعلق می گیرد، در کشور ما هم یارانه از سوی دولت به صنعت مسافری تعلق می گیرد، اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه هفتم آورده شده است که دولت مکلف است زیان بخش مسافری ریلی را جبران کند، گفت: شرکت های ریلی یک ریال حق دسترسی به شبکه ریلی پرداخت نمی کنند، البته موضوع هزینه خدمات ایستگاهی متفاوت است، مجموع پولی که پارسال بابت خدمات ایستگاهی در طول سال از محل بلیت دریافت شد 80 میلیارد تومان بود، اما مجموع پولی که از شرکت های ریلی مسافری دریافت نمی کنیم از محل حق دسترسی مسافری به شبکه ریلی، 6000 میلیارد تومان اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاریِ خرید واگن از محل تهاتر نفت و تأمین 1000 واگن مسافری در فاز اول

هدف گذاریِ خرید واگن از محل تهاتر نفت و تأمین 1000 واگن مسافری در فاز اول