مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 11:502023-11-25پزشكي

ناملایمات اوایل زندگی بر عملکرد مغز تاثیر دارند؟


آیا فکر می کنید بزرگسالانی که سابقه آسیب در دوران کودکی دارند، پاسخ مغزشان به چالش های روانی تغییر می کند؟ نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که این امر در حیوانات آزمایشگاهی امکان دارد رخ دهد، - ایسنا/خراسان رضوی آیا فکر می کنید بزرگسالانی که سابقه آسیب در دوران کودکی دارند، پاسخ مغزشان به چالش های روانی تغییر می کند؟ نتایج تحقیقات قبلی نشان داد که این امر در حیوانات آزمایشگاهی امکان دارد رخ دهد، اما امکان وقوع آن در انسان مشخص نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، اکنون گروهی از دانشمندان به سرپرستی محققان دانشگاه مک گیل کانادا شواهدی یافته اند که نشان می دهد قرار گرفتن در معرض ناملایمات دوران کودکی با تغییر توانایی پردازش چالش های استرس زا و سایر مطالب احساسی مرتبط است.

این اثرات ممکن است توانایی مقابله با رویدادهای تهدیدکننده را کاهش و خطر ابتلا به اختلالات روان پزشکی را در آینده افزایش دهد.

مارکو لیتون، استاد تمام گروه روان پزشکی دانشگاه مک گیل می گوید: ما توانستیم با ادغام نتایج 83 تحقیق قبلی تصویربرداری مغز، واضح ترین شواهدی را ارائه کنیم که نشان می دهد بزرگسالانی که در معرض آسیب های اولیه زندگی قرار گرفته اند، واکنش های مغزی متفاوتی به چالش های روان شناختی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناملایمات اوایل زندگی بر عملکرد مغز تاثیر دارند؟

ناملایمات اوایل زندگی بر عملکرد مغز تاثیر دارند؟