مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 15:252023-11-24بين الملل

چین آماده جنگ شد


نیرو های مسلح چین در واکنش به رزمایش آمریکا- فیلیپین در دریای چین جنوبی به حالت آماده باش جنگ درآمد.

- سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش چین گفت: در پی رزمایش نیروی های نظامی فیلیپین و آمریکا در دریای چین جنوبی، نیروی مسلح چین در حالت آماده باش باقی می ماند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش چین تاکید کرد که این فرماندهی در حالت آماده باش باقی می ماند تا قاطعانه از امنیت و حاکمیت ملی حفاظت کرده و صلح و ثبات منطقه ای را حفظ کند.

  آمریکا و فیلیپین روز سه شنبه (31 آبان) رزمایش مشترک خود را در دریای چین جنوبی در واکنش به اقدامات چین در اطراف جزایر نان شا شامل جزیره رِن آی ، به مدت سه روز برگزار کردند.

  مانیل در سال 1999 یک فروند ناو جنگی را به عنوان بخشی از ادعای مالکیت خود در منطقه شائول مستقر کرد که در 200 مایلی منطقه اقتصادی انحصاری اش قرار گرفته است.

  فیلیپین همچنین ادعا می کند که پکن در بخش هایی از دریای جنوبی چین که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونیی و اندونزی بوده، جزیره های مصنوعی ساخته است.

از سوی دیگر مقامات چینی بارها اعلام کرده اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل بحث بر جزایر نان شا شامل جزیره رِن آی و آب های اطراف آن دارد و رفتار فیلیپین به حق تمامیت ارضی سرزمین چین تجاوز کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین آماده جنگ شد

چین آماده جنگ شد