مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 10:402023-12-09اقتصادي

تغییر ساختاری بودجه و مبارزه با فرار مالیاتی برای اصلاح بودجه نفتی


محور اصلی مبارزه با فرار مالیاتی در تحقق بودجه بدون نفت، تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی در بخش های با سرانه مالیاتی پایین نسبت به درآمدهای واقعی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اقتصاد ایران با سطوح بالایی از فرار مالیاتی دست و پنجه نرم می کند که آمار پرداخت مالیات و نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی این موضوع را نشان می دهد.

این شکاف مالیاتی ناشی از معافیت های مالیاتی ناکارآمد، عدم تمرکز بر شفافیت مالیاتی و وجود راه های فرار بالای مالیاتی در اقتصاد کشور و همچنین رواج مشاغل غیرمولد و فعال در اقتصاد زیرزمینی در دهه قبلی اقتصاد ایران بوده است.

دولت با درک ضرورت اصلاحات، اقداماتی را برای کاهش فرار مالیاتی و ارتقای شفافیت به اجرا گذاشته است، هدف دولت سیزدهم در سال 1403 با تمرکز بر مبارزه با فرار مالیاتی در بخش های کلیدی و مهم که محور اصلی عدم تمکین و فرار مالیاتی هستند در تحقق دستیابی به بودجه بدون نفت و استفاده از درآمدهای نفتی برای توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی به عوامل خارجی و خارج از کنترل است.

ضرورت اصلاحات ساختاری بودجه نظام مالیاتی ایران با چالش های قابل توجهی در جمع آوری مالیات ها مواجه بوده که منجر به شکاف عمیق مالیاتی شده است که شیوع فرار مالیاتی را برجسته می کند، ماهیت غیر شفاف و زیرزمینی بسیاری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر ساختاری بودجه و مبارزه با فرار مالیاتی برای اصلاح بودجه نفتی

تغییر ساختاری بودجه و مبارزه با فرار مالیاتی برای اصلاح بودجه نفتی