مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 10:052023-12-13اجتماعي

ظرفیت ثبت نام حسابداری و کامپیوتر در هنرستان ها کاهش می یابد


کامپیوتر و حسابداری پرمتقاضی ترین رشته های هنرستان است که درحال کاهش ظرفیت آنها هستیم، امسال بیش از 100 رشته محل حسابداری را کاهش دادیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهارت آموزی به دانش آموزان از آن دست موضوعاتی است که با وجود تأکید مسئولان کشور در سطوح مختلف، همچنان در میدان اجرا با درهای بسته مواجه است.

هم اکنون هنرستان ها به عنوان تنها مرجع ارائه آموزش مهارتی به دانش آموزان شناخته می شوند و به گفته مسئولان در سال های اخیر گرایش دانش آموزان به برخی رشته های هنرستانی افزایش یافته است تا جایی که به تعبیر معاون وزارت آموزش و پرورش، دانش آموز با معدل 20 متقاضی ورود به هنرستان بود اما ظرفیت کافی برای ثبت نام وجود نداشت.

به گفته وزارت آموزش و پرورش، ایجاد ظرفیت لازم در هنرستان ها برای ثبت نام از دانش آموزان متقاضی نیازمند تأمین اعتبار و تجهیزات برای هنرستان ها است همچنین باید زمینه مشارکت دستگاه ها، بنگاه ها، فعالان اقتصادی و کارخانه ها در حوزه آموزش فنی و حرفه ای فراهم شود.

نسبت دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش به کل دانش آموزان دوره دوم متوسطه در حالی که هدفگذاری قانون برنامه ششم توسعه برای سال تحصیلی 1399-1400 برابر 50 درصد بود در نهایت در سال 1402 به حدود 36 درصد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ثبت نام حسابداری و کامپیوتر در هنرستان ها کاهش می یابد

ظرفیت ثبت نام حسابداری و کامپیوتر در هنرستان ها کاهش می یابد