مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 20:002023-11-22سياسي

توجه به تاثیر باورها و جهان بینی دینی در کنار بایدها، اخلاق و فقه بر طب اهمیت دارد


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با تاکید بر توجه به تاثیر باورها و جهان بین دینی، در کنار بایدها، اخلاق و فقه بر طب، این امر را موجب دستیابی به مباحثی عمیق و ارزشمند برای جوامع بشری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در آیین آغاز به کار ششمین همایش سیره نبوی(ص) در طب، با تقدیر از تلاش برگزار کنندگان این همایش طی سال های طولانی، در زمینه ارتباط سیره نبوی(ص) و طب گفت: سیره پیامبر گرامی اسلام در همه امور زندگی تاثیرگذار است، اما اگر بخواهیم از سیره پیامبر اسلام و تعالیم اسلام، علم را استخراج کنیم باید توجه کنیم که دین هدایتگر علوم است نه اینکه بخواهد علم تجربی را القاء کند.

او با اشاره به تاثیرگذاری دین و اهل بیت(ع) در علم طب افزود: این مساله را می توانیم در دو موضوع تاثیر باورها و جهان بینی دینی بر دانش طب و همچنین تاثیر بایدها، اخلاق و فقه بر دانش طب بررسی کنیم که هر دو عرصه می تواند مباحث عمیق و ارزشمندی را به دنبال داشته باشد و بشریت را بهره مند سازد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: در حدود 40 سال گذشته، دانشگاه های رسمی طب و پزشکی با کمال جدیت به مقوله اخلاق پزشکی پرداخته اند و این امر نشان می دهد که دانش تجربی، نیازمند راهنمایی اخلاق است و این به عنوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به تاثیر باورها و جهان بینی دینی در کنار بایدها، اخلاق و فقه بر طب اهمیت دارد

توجه به تاثیر باورها و جهان بینی دینی در کنار بایدها، اخلاق و فقه بر طب اهمیت دارد