مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 11:552023-11-25بين الملل

گزارشی از نقض حقوق بشر در کانادا


دیده بان حقوق بشر گزارش نقض حقوق بشر در کانادا در سال 2022 را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، دولت کانادا در سال 2022، همچنان در رسیدگی به نگرانی های جدی حقوق بشری در خارج از مرزهای کانادا، از جمله مصونیت از مجازات برای سوء استفاده از سوی شرکت های معدنی کانادایی در خارج از کشور، ناموفق بوده است.

بر اساس آخرین گزارش سالانه وب سایت دیده بان حقوق بشر،  بیش از سه سال است که دولت ترودو درخواست های اعضای خانواده های مستقر در کانادا و مقامات عالی سازمان ملل را برای بازگرداندن ده ها کانادایی، که بیشتر آنها کودک هستند و به طور غیرقانونی در شرایط تهدیدکننده حیات در شمال شرق سوریه بازداشت شده اند را رد کرده است.

  چندین دهه است که تبعیض ساختاری و سیستماتیک علیه بومیان در کانادا منجر به سوءاستفاده های گسترده ای شده است که در سراسر کانادا ادامه دارد.

کانادا، به عنوان یکی از پرآب ترین کشورهای جهان، دسترسی کافی به آب آشامیدنی پاک و سالم در بسیاری از جوامع بومی را فراهم نکرده و مانع از پیشبرد حقوق بومیان در کشور می شود.

علاوه بر این، بر اساس گزارش آماری دولت کانادا در مه 2022، 81 درصد از زنان بومی که در سیستم رفاه کودکان بوده اند، در طول زندگی خود مورد تجاوز فیزیکی یا جنسی قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از نقض حقوق بشر در کانادا

گزارشی از نقض حقوق بشر در کانادا