مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 19:102023-12-02بين الملل

ماجرای اختلاف سرزمینی ونزوئلا و گویان؛ پای غول نفتی آمریکایی در میان است


رییس جمهور ونزوئلا گفت کاراکاس حکم اخیر دیوان دادگستری بین المللی درباره درخواست استیناف کشور گویان را مورد ملاحظه قرار داده اما صلاحیت این دادگاه در رابطه با این پرونده را به رسمیت نمی شناسد.

- ماجرای اختلاف سرزمینی ونزوئلا و گویان؛ پای غول نفتی آمریکایی در میان است رییس جمهور ونزوئلا گفت کاراکاس حکم اخیر دیوان دادگستری بین المللی درباره درخواست استیناف کشور گویان را مورد ملاحظه قرار داده اما صلاحیت این دادگاه در رابطه با این پرونده را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماه سپتامبر پارلمان ونزوئلا اعلام کرد، روز سوم دسامبر یک همه پرسی را بر سر وضعیت آینده ناحیه گویانا اسکیبا - یک منطقه غنی از منابع معدنی و نفتی تحت کنترل کشور گویان و مورد مناقشه با کاراکاس، برگزار خواهد کرد.

در پی این تصمیم، دولت گویان نزد دیوان دادگستری بین المللی درخواست فرجام خواهی کرد تا برگزاری این همه پرسی را متوقف کند و خواستار کمک سازمان ملل و سازمان موسوم به جامعه و بازار مشترک کاراییب (کاریکام) به خاطر آنچه که وجود تهدید موجودیتی علیه خود خواند، شد.

این دیوان مستقر در شهر لاهه روز جمعه در حکمی به ونزوئلا دستور داد از هر گونه اقدام برای آنکه وضعیت موجود مربوط به مناقشه ارضی درازمدتش با گویان را تغییر دهد، اجتناب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای اختلاف سرزمینی ونزوئلا و گویان؛ پای غول نفتی آمریکایی در میان است

ماجرای اختلاف سرزمینی ونزوئلا و گویان؛ پای غول نفتی آمریکایی در میان است