مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 09:452023-11-25سياسي

رشد 7 درصدی اقتصاد در لایحه بودجه 1403 هدف گذاری شد


رویکرد کلان لایحه بودجه 1403 در بخش منابع و مصارف متضمن استمرار رشد سال های 1401 و 1402 و با هدف دستیابی به رشد اقتصادی 7 درصدی در سال نخست برنامه هفتم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لایحه بودجه سال 1403 که پیش بینی دخل و خرج دولت برای سال آینده است، را می توان اولین لایحه بودجه ای دانست که بر اساس چهارچوب ها، احکام و خط مشی های مندرج در قانون (لایحه) برنامه هفتم توسعه تنظیم شده است.

به عبارت دیگر با عنایت به همزمانی فرآیندهای تدوین لایحه بودجه سال 1403 و تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد، لایحه بودجه سال 1403 برمبنای اصول، قواعد و خط مشی های قانون برنامه توسعه هفتم توسعه تدوین شود.

مشی کلی در تدوین لایحه بودجه 1403 این بوده است که از احکامی که ماهیت آنها اصلاح قوانین دایمی کشور است، تا حد امکان اجتناب شود.

به عبارت دیگر تمام تلاش این بوده است که از گنجاندن احکامی که ماهیت آنها دایمی بوده و در قالب احکام لایحه بودجه (با ماهیت یکساله) موضوعیت نداشته است، جلوگیری شود.

سعی شده است از آوردن احکام قانونی بی ارتباط با موضوع بودجه و غیرضرور اجتناب شود.

البته این موضوع استثنائات مختصری داشته که آن استثئانات بیشتر در زمینه هایی بوده که تصویب این احکام می توانسته منابع درآمدی جدیدی را ایجاد و یا موضوع تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 7 درصدی اقتصاد در لایحه بودجه 1403 هدف گذاری شد

رشد 7 درصدی اقتصاد در لایحه بودجه 1403 هدف گذاری شد