مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 16:302023-12-06اجتماعي

سازمان محیط زیست: محدودیت های پرورش تیلاپیا همچنان پابرجاست


مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن رد گفته های رییس سازمان شیلات درباره برداشته شدن محدودیتی های زیست محیطی ماهی تیلاپیا گفت: - محدودیت های پرورش تیلاپیا همچنان پابرجاست و اجازه نمی دهیم محیط های آبی با ورود آن دچار مشکل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ماهی تیلاپیا از گونه های مهاجم برای محیط زیست کشور است که پیشتر حضور آن در تالاب ها و رودخانه های کشور مشکلاتی را برای این پهنه های آبی و جامعه صیادی که از این محیط ها ارتزاق می کنند، ایجاد کرده است.

نمونه واضح تأثیر ماهی تیلاپیا را در نابودی معیشت صیادان و از بین رفتن گونه های بومی در این تالاب ها به ویژه تالاب شادگان شاهد بوده ایم همچنین این ماهی ارزش غذایی پایینی دارد و اسید چرب موجود در گوشت تیلاپیا موجب تشدید بیماری های قلبی، آسم و آلرژی می شود.

این ماهی به دلیل زندگی در آب های آلوده از مواد آلوده تغذیه می کند که این مواد داخل بدن ماهی می شوند و در صورت تغذیه انسان از آن می توانند سبب بروز بیماری در انسان ها شوند.

با این وجود به تازگی حسین حسینی - رییس سازمان شیلات ایران - در هفتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته اعلام کرده است که محدودیت های تولید ماهی تیلاپیا در کشور برداشته شده است و تولید این محصول در کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان محیط زیست: محدودیت های پرورش تیلاپیا همچنان پابرجاست

سازمان محیط زیست: محدودیت های پرورش تیلاپیا همچنان پابرجاست