مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 12:352023-12-04اجتماعي

هوای وانفسا


به رسم سال های اخیر، هرچه به نیمه آذر و یا روزهای پایانی این ماه نزدیک می شویم و دست طبیعت یاری نمی کند و کم بارشی بر سر کلانشهرها سایه می اندازد؛ - آلودگی هوا شدت می گیرد و مدیران را، به تجویز نسخه همیشگی تعطیلی مدارس و برخی فعالیت ها وامی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت نوشت: موضوع تشدید آلودگی هوا و غلظت آلایندگی ها تأثیر بسیاری بر بخش های مختلف جمعیتی می گذارد و یکی از آسیب پذیرترین گروه ها کودکان در سنین مدرسه و دانش آموزان هستند و برای اینکه سلامت آنها بیش از این تهدید نشود، مدارس در کلانشهرها طی روزهای متوالی غیرحضوری می شود.

بااین حال تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ایجاد محدودیت های زمانی و مکانی در شرایط اضطراری، به اذعان رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست صرفا یک اقدام عاجل باهدف کاهش مواجهه شهروندان با خطرات بهداشتی و پیشگیری از تشدید آلودگی هوا است نه یک اقدام اساسی برای حل مسئله.

هرچند مسئولان از به کار بردن واژه تعطیلی اجتناب کرده و از تداوم آموزش به شیوه غیرحضوری و مجازی سخن می گویند، اما واقعیت این است که همواره در برابر این معضل مهم شهری، تعطیلی به عنوان یک تصمیم تکراری از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا صادر می شود و دستگاه های مسئول هم، وظایف خود را در قبال این مشکل به فراموشی سپرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای وانفسا

هوای وانفسا