مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 20:552023-12-19بين الملل

پایان بی نتیجه مذاکرات پیرامون سد النهضه


وزارت آب مصر از پایان چهارمین و آخرین روند مذاکرات پیرامون سد النهضه میان این کشور، سودان و اتیوپی خبر داد که به دلیل تداوم موضع آدیس آبابا بی نتیجه ماند.

- وزارت آب مصر از پایان چهارمین و آخرین روند مذاکرات پیرامون سد النهضه میان این کشور، سودان و اتیوپی خبر داد که به دلیل تداوم موضع آدیس آبابا بی نتیجه ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد، 19 دسامبر چهارمین و آخرین نشست روند مذاکرات پیرامون این سد بین مصر، سودان و اتیوپی در آدیس آبابا به پایان رسید که این سه کشور برای تسریع در نهایی شدن توافقنامه قوانین آبگیری و بهره برداری از سد ظرف مدت چهار ماه شروع کرده بودند.

در این بیانیه آمده است، به دلیل تداوم مواضع آدیس آبابا که طی چند سال اخیر با اتخاذ هرگونه راه حل فنی و حقوقی میانه که منافع سه کشور را تامین می کند و نیز اصرار اتیوپی برای زیر پا گذاشتن توافق های به دست آمده، این مذاکرات نتیجه ای در بر نداشت.

به نقل از کانال الشرق، مصر در این بیانیه اعلام کرد، اتیوپی از پوشش مذاکره برای تحمیل واقعیت درباره سد النهضه سوءاستفاده می کند و تلاش دارد جدا از قانون بین المللی برای گرفتن موافقت دو کشور دیگر درباره قبضه مطلق اتیوپی بر رود نیل مذاکره کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان بی نتیجه مذاکرات پیرامون سد النهضه

پایان بی نتیجه مذاکرات پیرامون سد النهضه