مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 04:352023-12-19اقتصادي

کاشت مکانیزه نخود مسیری سودآور برای کشاورزان بروجردی


هرسال بیش از 700 هکتار از اراضی اشترینان به روش سنتی نخود کشت می شود، ولی این طرح در سطح 6 هکتار به صورت کاملا مکانیزه جهت ترویج و ترغیب کشاورزان کشت شده است.

- شهاب پیردایه صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: هرسال بیش از 700 هکتار از اراضی اشترینان به روش سنتی نخود کشت می شود، ولی این طرح در سطح 6 هکتار به صورت کاملا مکانیزه جهت ترویج و ترغیب کشاورزان کشت شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به سطح وسیع اراضی دیم در اشترینان همچنین رعایت الگوی کاشت، درنظرگرفتن دوره تناوب، تبدیل آیش زرد به سبز، افزایش در آمد کشاورزان و در نظرگرفتن حفظ محیط زیست و خاک، در سال جاری اقدام به کشت نخود انتظاری و کاملا مکانیزه کردیم.

رییس جهاد کشاورزی اشترینان گفت: امیدواریم با ورود امکانات و تجهیزات لازم مانند دستگاه ردیف کار پنوماتیک، تراکتور چرخ باریک، کمباین برداشت مشکلات مراحل داشت و برداشت را مرتفع نماییم تا شاهد شکوفایی این بخش بیشتر از قبل باشیم، در این راستا پیگیرهای لازم را برای امکانات لازم با اعتبارات موجود را داشته ایم که با ورود کشاورزان به این عرصه و خرید ادوات مورد نیاز، شاهد ترغیب بهره برداران خواهیم بود.

  پیردایه افزود: از نکاتی که در این کشت رعایت شد، می توان به رعایت فاصله بین ردیف های 50 سانتی متری، فاصله روی ردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت مکانیزه نخود مسیری سودآور برای کشاورزان بروجردی

کاشت مکانیزه نخود مسیری سودآور برای کشاورزان بروجردی