مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 08:402023-11-29سياسي

ضرورت بازگشایی مسیر ریلی جلفا-نخجوان و دریای سیاه


منطقه آزاد ارس ضمن انجام همکاری حداکثری برای اجرای توافقنامه ایران و جمهوری آذربایجان جهت راه اندازی کریدور راه ارس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جلفا، مجید کیانی امروز در نشست تخصصی کریدور راه ارس به میزبانی سازمان، اظهار کرد: نقش آفرینی ارس در کریدورهای ترانزیتی به خصوص کریدور راه ارس موثر است و فعال سازی کریدورها تاثیرات مهمی در شکوفایی اقتصادی و ارتقای همکاری های بین المللی کشورمان خواهد داشت.

وی افزود: منطقه آزاد ارس ضمن انجام همکاری حداکثری برای اجرای توافقنامه ایران و جمهوری آذربایجان جهت راه اندازی کریدور راه ارس، از دستگاه سیاست خارجی انتظار دارد نسبت به بازگشایی مسیر ریلی جلفا_نخجوان و دریای سیاه رایزنی ها و اقدامات لازم را به انجام برساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به انتخاب شهر جلفا به عنوان مرکز لجستیک مرزی در سند آمایش سرزمینی و شبکه لجستیک، یادآور شد: در این راستا منطقه آزاد ارس در تلاش است برای تقویت نقش ویژه این منطقه در شبکه لجستیک بین المللی کشور، زیرساخت های حوزه ترانزیت و لجستیک بین المللی منطقه را با همکاری گمرک، راه آهن و پایانه مرزی جلفا توسعه دهد.

وی در پایان افزود: جایگاه شهر جلفا و زون مرکزی منطقه آزاد ارس می تواند با تکیه بر ظرفیت های کنونی و در حال ایجاد به سطح دهکده لجستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازگشایی مسیر ریلی جلفا-نخجوان و دریای سیاه

ضرورت بازگشایی مسیر ریلی جلفا-نخجوان و دریای سیاه