مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 16:002023-11-23سياسي

چرا برنامه هفتم توسعه در نظام اندیشکده ای کشور مقبول نیفتاد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه مرتضوی- 9 صبح 15 آبان 1402 خبرگزاری های فارس، تسنیم، مهر و ایرنا با فاصله سه دقیقه ای یک خبر غیرمنتظره را روی خروجی های خود منتشر کردند: - خانه اندیشه ورزان در نشست خود مسئله مجوزدهی و هویت حقوقی اندیشکده ها را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه مرتضوی- 9 صبح 15 آبان 1402 خبرگزاری های فارس، تسنیم، مهر و ایرنا با فاصله سه دقیقه ای یک خبر غیرمنتظره را روی خروجی های خود منتشر کردند: وزارت علوم مکلف به تهیه آیین نامه تاسیس و ساماندهی اندیشکده ها و مدارس حکمرانی شد! همین تیتر با تمام محافظه کاری پنهان در آن کافی بود تا واکنش هایی از حیرت و غافلگیری تا خشم و شماتت را برانگیزد.

24 آبان، طی دو نشست این همهمه ها به صراحت رسیدند.

نشست دوم به ابتکار خانه اندیشه ورزان در آلوده ترین روز آبان 1402 به زودون پیرایه های یکی از تصمیمات مهم در حوزه سیاست پژوهی و سیاست اندیشی در کشور اختصاص داشت: مسئله اندیشکده ها و مجوز! مسئله چیست؟ مجلس شورای اسلامی صبح چهاردهم آبان ماه در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، با 163 رای موافق، 26 رای مخالف و 11 رای ممتنع وزارت علوم را مکلف به تهیه آیین نامه تاسیس، ساماندهی، نظارت و حمایت از اندیشکده ها و مدارس حکمرانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برنامه هفتم توسعه در نظام اندیشکده ای کشور مقبول نیفتاد؟

چرا برنامه هفتم توسعه در نظام اندیشکده ای کشور مقبول نیفتاد؟