مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-18پزشكي

راه های تشخیص هپاتیت چیست؟ / آب های آلوده؛ عامل اصلی ابتلا به هپاتیت E


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیام طبرسی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، - راه های تشخیص هپاتیت چیست؟ / آب های آلوده؛ عامل اصلی ابتلا به هپاتیت E رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هپاتیت E در مناطقی که بهداشت فردی رعایت نشود شایع تر است؛ زیرا این ویروس در آب آلوده خصوصاً آبی که آلوده به مدفوع انسان باشد بیشتر دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیام طبرسی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با بیماری ویروسی هپاتیت، اظهار کرد: ویروس هپاتیت در پنج نوع A، B، C، D و E دسته بندی می شود.

عفونت ویروسی عامل اصلی بیماری هپاتیت است.

هپاتیت های ویروسی تمایل فراوانی به بافت کبد دارند پس به آنجا رفته وبا ایجاد التهاب بافت کبد را تخریب می کنند.

وی ادامه داد: هپاتیت C و B از مهم ترین نوع ابتلا به این بیماری است، زیرا با مزمن شدن نارسایی کبد و در نهایت سیروز کبدی ایجاد می کند.

اگرهپاتیت C خفیف باشد فرد یک یا دو هفته درگیر است و درنهایت خوب می شود، اما اگر مزمن باشد احتمال درگیر شدن فرد تا پایات عمر و در صورت درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های تشخیص هپاتیت چیست؟ / آب های آلوده؛ عامل اصلی ابتلا به هپاتیت E

راه های تشخیص هپاتیت چیست؟ / آب های آلوده؛ عامل اصلی ابتلا به هپاتیت E