مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-16اقتصادي

تولیدات تراکتورسازهای مونتاژکار رو دست وزارت صمت مانده است!


مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت از فشارهایی که از انحای مختلف برای فروش تراکتورهای مونتاژکار یاد شده خبر داد و گفت: - ابوذر جمشیدوند مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به فشارهایی که برای واردات تراکتور و کمباین به کشور از سوی جهاد کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: خیلی کم لطفی است که بگوییم تکنولوژی تراکتورسازی یا کمباین سازی مربوط به 60 سال پیش است در حالی که این مجموعه های واحدهای آرندی، مهندس و پژوهشی بسیار فعال دارند و حتی این اواخر کشور را از وابستگی به چندین محصول و تکنولوژی بی نیاز کرده اند.

سمبه واردات را چسبیدن و تاکید بر آن علاج کار نیست وی افزود: سمبه واردات را اینقدر سفت و محکم چسبیدن و دائما بر آن تاکید کردن و دم از واردات زدن علاج کار نیست.

جمشیدوند با اشاره به اینکه خیلی ها از واردات و مونتاژکاری تراکتور حتی با توان داخلی سازی کمتر به عنوان راهکار یاد می کنند، تاکید کرد: مگر ما همچنین واحدهای تولید در کشور نداریم این راه حل نیز آمایش خود را پس داده و متاسفانه جواب نداده است.

انحصاری و ممنوعیت واردات در تراکتور نداریم  جمشیدوند در تکمیل این موضوع اذعان داشت: تولید تراکتور در کشور نه تنها انحصاری نیست و چندین تراکتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدات تراکتورسازهای مونتاژکار رو دست وزارت صمت مانده است!

تولیدات تراکتورسازهای مونتاژکار رو دست وزارت صمت مانده است!