مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 18:152023-12-15اقتصادي

کلاهبرداری در فروش آیفون13 ارزان با تبلیغات فوتبالی


به تازگی شاهد ورود تعدادی از اینفلوئنسرها و بازاریاب های اینستاگرامی، بازیکنان فوتبال و تعدادی از هنرمندان در عرضه تبلیغات حوزه تلفن همراه هستیم که بیشتر به نظر می رسد با پروژه های کلاهبرداری رو به رو باشیم - بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کلا و ارز، عرضه آیفون های سری 14 و بالاتر از نشان تجای اپل ممنوع است.

بر همین اساس هر واحد صنفی که اقدام به عرضه این کالاها کند طبیعتا تخلف کرده و مراتب قانونی در خصوص آن به انجام می رسد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مکاتبه ای با اتحادیه های صوت و تصویر و دستگاههای مخابراتی ضمن ابلاغ دستور ستاد مذکور به تمامی عرضه کنندگان این کالاهای ممنوعه هشدار داده بود.

از سوی دیگر طبق اعلام رسمی سازمان توسعه تجارت در مورد آیفون های 13 و ماقبل نیز با توجه به اینکه تولید این دستگاه ها با محدودیت جدی مواجه شده است، شاهد عرضه کالاهای ریپک یا رفرش در بازار موبایل کشور هستیم.

در مکاتبه زیر به صراحت به موضوع واردات کالاهای ریپک و ریفرش اشاره شده بود اما تا کنون برای ساماندهی بازار موبایل بالای 600 دلار اقدامی نشده است.

هم اکنون تنها عده ای از صادرکنندگان به صورت انحصاری در قبال بازگشت ارز صادراتی خود اقدام به واردات گوشی های تلفن بالای 600 دلار (که آیفون 13 نیز جزو این دسته می باشد) می نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری در فروش آیفون13 ارزان با تبلیغات فوتبالی

کلاهبرداری در فروش آیفون13 ارزان با تبلیغات فوتبالی