مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 14:002023-12-09سياسي

بهسازی حسینیه تاریخی ارزه خوران در ماهنشان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماهنشان گفت: بهسازی و مرمت دیوارهای بیرونی و محوطه مجموعه تاریخی و گردشگری حسینیه ارزه خوران این شهرستان با مشارکت و استفاده از اعتبارات مردمی و مساعدت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهرستان و هماهنگی .

- ایسنا/زنجان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماهنشان گفت: بهسازی و مرمت دیوارهای بیرونی و محوطه مجموعه تاریخی و گردشگری حسینیه ارزه خوران این شهرستان با مشارکت و استفاده از اعتبارات مردمی و مساعدت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهرستان و هماهنگی اداره میراث فرهنگی استان آغاز شده است.

نجفعلی عزیزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه در بافت تاریخی شهر، حفظ هویت عینی و ذهنی شهر و سبک زندگی مردمان این دیار است.

وی بیان کرد: این بافت های تاریخی پایه بسیاری از آداب و رسوم و حتی فرهنگ و جلوه ای با شکوه از هویت مردم روستای اوریاد در ادوار گذشته است.

به گزاش ایسنا، حسینیه روستای ارزه خوران واقع در دهستان اوریاد شهرستان ماهنشان مربوط به اواخر دوره قاجاریه بوده که همه ساله در دهه محرم پذیرای جمع کثیری از عاشقان حضرت اباعبداله الحسین (ع) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهسازی حسینیه تاریخی ارزه خوران در ماهنشان

بهسازی حسینیه تاریخی ارزه خوران در ماهنشان